22 Januari - 14 Maart

1 februari 2010 - Shanghai, China

Inmiddels alweer een tijdje niets geschreven maar wel een hoop gebeurd.

De verblijfsvergunning is rond en we mogen een jaar blijven. De dozen zijn eindelijk gearriveerd! Een dag voor onze CNY vakantie. Toch wel lekker weer wat meer spulletjes. Vooral de kinderen waren erg blij, hebben 2 dagen opgesloten gezeten in hun kamer met de poppen en barbies (Floor en Maaike).

In de vakantie zijn we 5 dagen naar Hong Kong geweest. Weer iets heel anders dan Shanghai. Alles ziet er veel netter en georganiseerder uit.

En...geen rochelende Chinezen!

Helaas was het er koud en regende het veel. Op die kou waren we niet erg voorbereid. En zij zelf in Hong Kong ook niet dus even lekker opwarmen in een restaurant zat er ook niet echt in. Op maandag wakeboarden. Edmond, de zakenpartner van Feico en tevens zeer goede wakeboarder (ooit kampioen van Hong Kong) had Coen beloofd te gaan wakeboarden. Dus in de kou het water op. Feico beet de spits af en ik stond verbaasd over zijn (nieuwe) kwaliteiten. Daarna Coen en stond wederom verbaasd hoe goed hem dat in 1 keer afging. Dus een trotste moeder in de boot. Hijzelf glunderde van oor tot oor. Zelf heb ik het voor gezien gelaten.

's Avonds van een enorm mooi vuurwerk genoten! Samen met met tienduizenden andere Chinezen, wat een drukte!

De volgende dag een Chinees pretpark bezocht, Ocean World. Iets wat ik dus kan afraden. Veel te druk en vooral niet georganiseerd. Lange wachttijden. Snel de Panda’s bekeken een enkele attractie “gedaan” en toen toch maar weer snel vertrokken.

’s Avonds een marktje bezocht en toen is Floortje tijdens het rennen uitgegleden en had meteen erg veel pijn aan haar arm. Later bleek in het ziekenhuis haar bovenarm gebroken te zijn, de stakker. Lang op een opgeroepen arts moeten wachten, want het moest misschien toch geopereerd, maar gelukkig was gips voldoende. Dat was iig een grote opluchting! Op donderdag weer naar “huis”!

De kinderen weer naar school waar ze het nog steeds erg leuk vinden en ze het ook erg goed doen. We zijn echt trots op ze. Het Engels gaat ze ook al aardig goed af en volgen eigenlijk alles wel. Maaike heeft zelfs haar 1e Engels examen zeer goed afgelegd en haar 1e spreekbeurt in het Engels gehouden.

Coen net 5 dagen naar Hainan ( tropisch eiland ten zuiden van China vlak voor Vietnam) geweest met school met het vliegtuig! Moest wel even aan het idee wennen maar schijnt hier toch wel vrij normaal te zijn, dat soort schoolreisjes.

Ik geniet nog steeds van het leven hier. Leer al aardig voor te dringen. Wat wel moet anders kom je nooit aan de beurt. Als ik dit in Nederland zou doen kom ik er denk niet zonder kleerscheuren vanaf. Maar ze vinden het heel normaal. Hoop dat ik het straks wel weer kan afleren. Hetzelfde in het verkeer. Zit af en toe met mijn handen voor mijn ogen te wachten op de knal. Maar het gaat steeds allemaal goed! Heb nog maar 1 aanrijding gezien!

Feico verplaats zich nu voort op een elektrische fiets! Hij is een hele bezienswaardigheid! Maar vind het heerlijk.

Feico nu naar Nederland (14 maart). Even omgekeerde wereld.

En over 3 weken weer heerlijk vakantie. Gaan we naar Hainan.

Tot de volgende keer!!!

1. Jaap Stork:
    2 april 2010
    Alle foto's nieuwsgierig en met veel plezier bekeken. Eén daarvan vond ik helaas erg naar: Floors gebroken arm.Pechvogeltje. En niet de eerste keer...
    Lieve meiden: ik zie jullie, Coen en natuurlijk pappa en mamma gelukkig veel lachen. Houden zo!
    Binnenkort stuur ik wel weer een paar fotootjes van de Muziekschool. Mooi dat jullie binnenkort toch af en toe een beetje muziek kunnen maken, daar in Shanghai.
    Groetjes van meester Jaap. Dááág!!!
  2. familie Snick vanuit Curacao:
    8 april 2010
    Wow, wat leuk om jullie zo te volgen. Ik had al eerder gekeken, maar toen geen nieuwe foto's/verhalen gezien. Nu gelukkig wel.
    Wat een ervaring. Fijn dat jullie genieten en dat de kinderen het goed doen op school.
    groetjes,
    Susanne en fam